Το πρωινό είναι το Α και το Ω για να πάει καλά η μέρα σου και μπορείς να τρως σαν «βασιλιάς» χωρίς να προσθέτεις στον οργανισμό σου επιπλέον κιλά. Από ένα βασιλικό πρωινό λοιπόν δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα αυγά, μια τροφή αρκετά παρεξηγημένη που ήρθε ο καιρός να της δώσουμε τη θέση που της αξίζει στη διατροφή μας, όσοι δεν το κάνουμε ήδη.

Τα αυγά και κυρίως οι κρόκοι έχουν όλο το πακετάκι. Όχι μόνο είναι πλούσια σε πρωτεΐνη (περίπου 7 γρ. το καθένα) αλλά περιέχουν Ωμέγα 3, βιταμίνες D, E και B12 και μεταλλικά στοιχεία όπως το σελήνιο. Επίσης βοηθούν πολύ στη μνήμη.

Άσε, λοιπόν, τις δικαιολογίες ότι δεν έχεις χρόνο για να τα φτιάξεις. Για ένα τόσο πλούσιο σε θρεπτική αξία πρωινό αξίζει να κοιμηθείς μισή ώρα λιγότερο. Είναι χορταστικά, μπορείς να τα φτιάξεις σε πολλές λαχταριστές, θα σε κρατήσουν για πολλές ώρες και είναι και πολύ οικονομικά σε σχέση με διάφορα superfoods.

Παρακάτω θα πειστείς γιατί τρώγοντας αυγά κάθε μέρα θα δεις μεγάλη αλλαγή στον οργανισμό σου.

Παρεξηγήσεις γύρω απ’ τα αυγά

Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι τα αυγά εκτοξεύουν τη χοληστερίνη στα ύψη, όμως η αλήθεια είναι ότι ειδικά οι κρόκοι είναι πολύ ωφέλιμοι για την υγεία και μέχρι και η επιστήμη έχει αναθεωρήσει παλιούς διατροφικούς κανόνες.

Έτσι, ενώ στο παρελθόν η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία συνιστούσε να μην καταναλώνουμε περισσότερο από 300 mg διαιτητικής χοληστερόλης καθημερινά, πρόσφατα έκρινε ότι δεν υπάρχει επαρκής επιστημονική απόδειξη περί αυτού. Τώρα διάφοροι ειδικοί λένε ότι υπάρχει χοληστερόλη στα αυγά, αλλά σε αντίθεση με όσα πιστεύαμε η διαιτητική χοληστερόλη δεν φαίνεται να επηρεάζει και τόσο τη χοληστερίνη του αίματος, τον τύπο δηλαδή που φράζει τις αρτηρίες.

Την ίδια ώρα οι διατροφολόγοι σημειώνουν ότι το πόσα αυγά μπορείς να τρως την εβδομάδα εξαρτάται απ’ την υπόλοιπη διατροφή σου, άρα το θέμα είναι αρκετά υποκειμενικό. Κάποιος, πάντως που γενικά περπατάει καθημερινά αρκετά και κάνει μια ισορροπημένη διατροφή μπορεί να τρώει και τρία οργανικά αυγά την ημέρα.

Πώς να μην τα βαρεθείς

Σίγουρα δεν μπορείς να τρως κάθε μέρα το ίδιο. Κάπου καταντά βαρετό. Μπορείς όμως να κάνεις διάφορες παραλλαγές σε ομελέτα ή scrambled eggs παίζοντας με τα υλικά, να φας αυγά μάτια ή βραστά και να προσθέσεις μυρωδικά. Plus, ότι μπορείς να τα φτιάξεις πολύ γρήγορα και θα σε κρατήσουν χορτάτο μέχρι να έρθει η ώρα του μεσημεριανού εύκολα. Και έτσι θα αποφύγεις και το περιττό τσιμπολόγημα.

 

Χαλαρωτική συνήθεια

Το να αποκτάς μια καθημερινή συνήθεια στο πρωινό, ειδικά που να απαιτεί να μπεις λιγάκι στην κουζίνα, μπορεί να σου ακούγεται λίγο κουραστική αλλά με τον χρόνο θα εκτιμήσεις τα οφέλη της και θα σε χαλαρώνει κιόλας.

Άσε που δεν θα πρέπει να σπας το κεφάλι σου τι να φτιάξεις. Το γεγονός άλλωστε ότι θα κάθεσαι έστω 10 λεπτά να τρως σαν άνθρωπος απ’ το να τρως βιαστικά στον δρόμο προς τη δουλειά θα αλλάξει επίσης την ποιότητα ζωής σου.

Σχόλια