Η ανταμοιβή είναι ανάλογη των προσπαθειών που καταβάλλονται αλλά δεν είναι λίγες οι εταιρίες που δεν επιτυγχάνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Όλο και πιο αποτελεσματικές είναι οι πρακτικές Search Engine Optimization (SEO) για το ηλεκτρονικό εμπόριο και την προώθηση των ιστοσελίδων.

Η εν λόγω στρατηγική εδραιώνεται όλο και περισσότερο στην αντίληψη όσων δραστηριοποιούνται με βάση τα σύγχρονα πρότυπα της αγοράς και το e-marketing.

Έρευνα που διεξήχθη από την εταιρία Ascend2, δείχνει ότι το 82% των ερωτηθέντων εκτιμούν ότι αύξησαν την αποδοτικότητα της ιστοσελίδας τους έναντι των ανταγωνιστών, χρησιμοποιώντας στρατηγικές SEO.

Σύμφωνα με την Βάσω Χρυσικού από το TopHost, η ανταμοιβή είναι ανάλογη των προσπαθειών που καταβάλλονται αλλά δεν είναι λίγες οι εταιρίες που δεν επιτυγχάνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Αυτό μπορεί να συμβεί για διάφορους λόγους, όπως η ελλιπής ενημέρωση και η μη αντίληψη της σημαντικότητας ορισμένων τακτικών.

Η δημιουργία σχετικού με το αντικείμενο περιεχομένου (57%), οι λέξεις-κλειδιά (49%), η αλληλεπίδραση με τα social media (39%), το εσωτερικό αλλά και εξωτερικό linking (36%), το προσαρμοσμένο design για φορητή συσκευή (34%), τα meta descriptions tags (26%) και τέλος η ταχύτητα του site (24%) είναι οι βασικότερες πρακτικές στις οποίες πρέπει να στρέψεις την προσοχή σου, αφού τυχόν λάθη στην εφαρμογή τους θα έχουν και τον ανάλογο αρνητικό αντίκτυπο.

Τα λάθη

Παρακάτω παρατίθεται μια λίστα με τα πιο συχνά λάθη που κάνουν οι ιδιοκτήτες/υπεύθυνοι ηλεκτρονικών καταστημάτων στις πρακτικές SEO.

1. Δεν δίνεται βαρύτητα στην δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου

Σύμφωνα με τον Andrey Lipattsev, Search Quality Senior Strategist στη Google, το ποιοτικό περιεχόμενο αλλά και το link building, στο οποίο θα αναφερθούμε παρακάτω, είναι τα πιο σημαντικά στοιχεία που λαμβάνει υπ’ όψιν της η Google για να βαθμολογήσει και να κατατάξει το site σου σε μια υψηλή θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Όμως, το να δημιουργήσεις επιτυχημένο περιεχόμενο δεν είναι εύκολο. Όπως είδες και στο παραπάνω γράφημα η δημιουργία σχετικού περιεχομένου με το αντικείμενο του ηλεκτρονικού σου καταστήματος, αποτελεί την πιο δύσκολη σε διεκπεραίωση τακτική με ποσοστό δυσκολίας 48%.

Τα λάθη που εμφανίζονται πιο συχνά είναι: η επανάληψη του ίδιου κειμένου στην περιγραφή των προϊόντων και η παραμέληση του blog σου

Η επανάληψη περιεχομένου γίνεται με δυο τρόπους. Ο πρώτος τρόπος είναι με δανεισμό κειμένου από άλλο site, όπως αυτό του προμηθευτή και ο δεύτερος τρόπος είναι με αντιγραφή κειμένου από ένα προϊόν σε ένα άλλο, μέσα στο site.

Η Google θα μειώσει τη σειρά κατάταξή στα αποτελέσματα αναζήτησης, όταν εντοπίσει τις επαναλήψεις, μιας και δεν ευνοεί τα sites που δεν έχουν πρωτότυπο περιεχόμενο.

Με το να διαφοροποιήσεις τις ίδιες περιγραφές στα προϊόντα σου συντάσσοντας ένα γνήσιο κείμενο, αποφεύγεις το παραπάνω κοινότυπο λάθος.

2. Δεν αξιοποιείται η δύναμη του link building

Το link building είναι στους δυο πιο σημαντικούς παράγοντες που λαμβάνει υπ’ όψιν η Google για την κατάταξη του site.

Τα πιο συνήθη λάθη που παρατηρούνται σχετικά με αυτό είναι: η μη αλληλεπίδραση με τα social media και η διαγραφή των προϊόντων, προσωρινά ή μόνιμα.

3. Λανθασμένη χρήση των keywords

Το πιο σημαντικό βήμα όσον αφορά στις λέξεις-κλειδιά (keywords) είναι να έχειτε αναλύσει τις ανάγκες του κοινού και να γνωρίζετε τι είναι αυτό που ψάχνουν.

Αυτό θα σας οδηγήσει στο να καταλήξετε σε μια στοχευμένη ομάδα keywords η οποία θα προσελκύσει τους αναγνώστες στο site.

Ένα keyword ανά 100 με 250 λέξεις είναι αρκετό. Χρησιμοποιήστε συνώνυμες λέξεις καθώς και φράσεις που στοχεύουν στο κοινό σας. Έτσι, θα υπάρξει θετικό αντίκτυπο στον αλγόριθμο, ο οποίος δίνει έμφαση στα συνώνυμα, την ποικιλία καθώς και τις φράσεις-κλειδιά που αντιπροσωπεύουν το αντικείμενο ενασχόλησης της εταιρίας σας και σας ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό.

4. Sites που δεν είναι speed optimized

Η ταχύτητα φόρτωσης μιας σελίδας συμπεριλαμβάνεται στον αλγόριθμο της Google και κατέχει σημαντική θέση στα κριτήρια κατάταξης μιας σελίδας. Αυτό μπορείτε να το αντιληφθείτε εύκολα, ακόμα και από προσωπική σας εμπειρία: πόσο χρόνο θα σπαταλήσετε σε ένα αργό site;

5. Αμέλεια της ασφάλειας

Πριν ένα χρόνο περίπου, η Google ανακοίνωσε ότι θα χαρακτηρίζει τα sites χωρίς SSL “μη ασφαλή”. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μειώνεται σταδιακά η σειρά κατάταξης των sites που δε διαθέτουν πιστοποιητικό ασφαλείας, αφού όπως είδαμε και παραπάνω, η Google θέλει να παρέχει στους χρήστες την καλύτερη δυνατή ολοκληρωμένη εμπειρία όταν προτείνει κάποιο site.

6. Απουσία των reviews στα προϊόντα

Ένα 70% των αγοραστών ψάχνουν στο διαδίκτυο για κριτικές προϊόντων πριν προχωρήσουν σε αγορά. Από το ποσοστό αυτό, αντιλαμβάνεστε τις απώλειες που μπορεί να υπάρξουν αν δεν έχετε συμπεριλάβει τα αντίστοιχα reviews για τα προϊόντα στο site σου.

Ο φόβος των κακών κριτικών για ένα προϊόν, είναι συχνά η αιτία που αναστέλλει την ενσωμάτωση τους στο site. Μια κακή κριτική, όμως, δεν θα έπρεπε να σας φοβίζει – αντ’ αυτού δείτε το σαν μια ευκαιρία να λάβετε feedback από τους πελάτες σου και να βελτιώσεις το προϊόν ή την διαδικασία αγοράς.

Το ότι θα είναι δημόσια και θα την διαβάζουν οι επόμενοι πιθανοί αγοραστές, μπορεί να δουλέψει αποτρεπτικά για ένα προϊόν, αλλά και να λειτουργήσει θετικά για κάποιο άλλο παρόμοιο, μέσα στο site σου. Το αποτέλεσμα θα είναι να αυξηθούν οι πωλήσεις του δεύτερου.

Όσον αφορά στο SEO, οι κριτικές βοηθούν στη δημιουργία νέου περιεχομένου στο site σας, δωρεάν. Θα έχεις αντιληφθεί πόσο δύσκολο είναι αλλά και πόσο χρόνο ξοδεύεις ώστε να δημιουργήσεις ένα δυναμικό content. Οι κριτικές βοηθούν σε αυτό όπως και στο ότι κρατάνε συνεχώς ενεργή τη σελίδα σας χωρίς τη δική σας επέμβαση.

Βλέποντας τη συνεχή κινητικότητα που υπάρχει στο site σου, οι μηχανές αναζήτησης επιστρέφουν ξανά για αξιολόγηση. Δώστε, λοιπόν, στον πελάτη την ευκαιρία να κάνει κριτική και να βαθμολογήσει τα προϊόντα σας.

Συνέδριο στη Λευκωσία

O Εκδοτικός Οίκος Δίας και Τηλεόραση Σίγμα, σε συνεργασία με την Boussias Communications , φέρνουν για πρώτη φορά στην Κύπρο ένα συνέδριο που θα δώσει στους επαγγελματίες το κίνητρο, τη γνώση και τα εργαλεία για επιτυχημένη δραστηριοποίηση στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και επιχειρείν.

To συνέδριο θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 8 και την Παρασκευή 9 Νοεμβρίου, στο Lemon Park.

Οι σύνεδροι θα παρακολουθήσουν περιεχόμενο που θα τους βοηθήσει να βελτιώσουν την παρουσία της επιχείρησής τους στο Internet, να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν ένα λειτουργικό ηλεκτρονικό κατάστημα, να ενισχύσουν την επισκεψιμότητα στα sites τους και στα social media και να αυξήσουν την κερδοφορία τους.

H πρώτη ημέρα του συνεδρίου θα περιλαμβάνει ομιλίες, συζητήσεις και Q&As με τους ομιλητές.

Την δεύτερη μέρα θα πραγματοποιηθούν masterclasses στα οποία οι συμμετέχοντες θα λάβουν πιο εξειδικευμένη γνώση και θα έχουν την ευκαιρία να λύσουν απορίες και να εξασκηθούν σε πραγματικά case studies.

Στο eCommerce & Growth Conference θα μιλήσουν ειδήμονες του Digital Marketing από την Ελλάδα και την Ευρώπη.

Αναλυτικά οι ομιλητές του συνεδρίου:

Ο Ivan Imhoff , κορυφαίος σύμβουλος στο Conversion Optimization και ιδρυτής της Optimization Academy, θα δώσει εφαρμόσιμες συμβουλές για τη βελτίωση ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων, με στόχο τo ουσιαστικό engagement και την αύξηση πωλήσεων.

Ο Mogens Moller Co-Founder Sleeknote ξεχωρίζει χάρη στη συναρπαστική σκηνική του παρουσία και τη μεταδοτικότητά του! Θα εξηγήσει πώς μία μικρή επιχείρηση μπορεί να ενισχύσει την παρουσία της στο Internet και να σταθεί με ίσους όρους απέναντι στους ανταγωνιστές της.

Η Chloe Thomas , eCommerce Specialist, blogger και συγγραφέας του βιβλίου “The eCommerce Masterplan”, παίζει το eCommerce Marketing στα δάχτυλα και έχει σκοπό να βοηθήσει το κοινό να κάνει το ίδιο. Θα δείξει τρόπους για αποτελεσματική προώθηση ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Ο ευρηματικός eMail Marketing Consultant Jordie van Rijn θα εξηγήσει γιατί το email Marketing είναι από τα πιο «ισχυρά» Μέσα που έχει στη διάθεσή του ο Marketer και ο επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στο Internet.

Ο κυπριακής καταγωγής Memos Christodoulou, Strategic Account Lead της βρετανικής Fountain, θα δώσει στο κοινό έναν κατανοητό «οδικό χάρτη» για τη δημιουργία και την υλοποίηση μίας digital marketing καμπάνιας.

Ο Πάνος Λαδάς, κορυφαίος γνώστης του SEO στην ελληνική αγορά, θα παρουσιάσει τις τεχνικές που φέρνουν μία υπηρεσία ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ψηλά στις σελίδες των μηχανών αναζήτησης.

Ο Μάκης Θέμελης , CO της Qivos, κορυφαίας ελληνικής εταιρείας στον τομέα του customer loyalty θα μιλήσει για ένα θέμα που αφορά όλες τις επιχειρήσεις που έχουν online παρουσία: πώς θα αποκτήσουν πιστούς πελάτες και πώς θα τους διατηρήσουν!

Ο Δημήτρης Μπόχτης, Technology & Innovation Manager της Sleed, η οποία αναδείχθηκε πρόσφατα Agency of the Year στα eVolution Awards της Boussias Communications, θα παρουσίασει δέκα βήματα για τη δημιουργία ενός βιώσιμου eshop.

Ο Θεόδωρος Μουλός,  συνιδρυτής της Growth Rocks θα παρουσιάσει την ανερχόμενη τάση στο Digital Marketing: το Growth Hacking. Θα δείξει δέκα έξυπνους τρόπους για αυξημένο traffic και πωλήσεις, με πολύ χαμηλό κόστος και εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Στόχος του συνεδρίου είναι να δώσει αξία, παρέχοντας χρήσιμα εργαλεία και άμεσα εφαρμόσιμες συμβουλές στους επαγγελματίες. Παράλληλα, μέσω των Q&A sessions και των διαδραστικών Masterclasses, οι σύνεδροι θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στο συνέδριο και όχι απλώς να το παρακολουθήσουν.

Το “eCommerce & Growth Conference” απευθύνεται σε επαγγελματίες από τον χώρο του Marketing, του εμπορίου και της επικοινωνίας.

Διοργανωτές: Εκδοτικός οίκος ΔΙΑΣ και η Boussias Communications

Χορηγοί: Αcross Media ,Net Info Pay & Ζοrbas Catering

Υποστηρικτής:  Qoneq

Conference Experience Sponsor – Conferience

Χορηγός επικοινωνίας: Economy Today

Source :

economytoday.sigmlive.com

Σχόλια