Δεν είναι ανάγκη να σου υπενθυμίζουμε ότι το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας, σωστά; Αφού λοιπόν συμφωνούμε ότι κάτι πρέπει να φας (ιδανικά μέσα σε μισή ώρα από τη στιγμή που θα ξυπνήσεις) ας επικεντρωθούμε στο ποιες είναι οι καλύτερες επιλογές που θα σου δώσουν όλη την ενέργεια που απαιτείται για να ξεκινήσεις δυναμικά τη μέρα σου και όλα τα θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη ο οργανισμός σου, χωρίς περιττές ουσίες όπως κορεσμένα λίπη ή ζάχαρη και φυσικά χωρίς πολλές θερμίδες. Ο γενικός κανόνας είναι ότι το πρώτο γεύμα της ημέρας (όπως άλλωστε και όλα τα υπόλοιπα) θα πρέπει να συνδυάζει πρωτεΐνη με υδατάνθρακες και φυτικές ίνες. Οποιαδήποτε από τις τροφές που ακολουθούν είναι μια καλή ιδέα για το πρωινό σου:

Βρόμη

Πρόκειται για ένα από τα πολύ θρεπτικά δημητριακά, γιατί περιέχει βήτα-γλυκάνη, έναν τύπο φυτικών ινών που, όταν καταναλώνεται τακτικά, βοηθάει στη ρύθμιση των επιπέδων της χοληστερόλης στο αίμα. Επιπλέον περιέχει ωμέγα-3, φυλλικό οξύ και κάλιο. Απόφυγε όμως τα μίγματα δημητριακών που εκτός από βρόμη περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης. Μπορείς να δώσεις πιο γλυκιά γεύση στο πρωινό σου προσθέτοντας λίγο μέλι, ξηρούς καρπούς και ψιλοκομμένα φρούτα.

Γιαούρτι

Πλούσιο σε ασβέστιο αλλά και πρωτεΐνη, σου κάνει καλό και σε χορταίνει μέχρι το επόμενο γεύμα. Προτίμησε ένα γιαούρτι με λίγα λιπαρά και πρόσθεσε ένα φρούτο της αρεσκείας σου για περισσότερη γεύση και πιο πολλές βιταμίνες.

Γκρέιπφρουτ

Αν ο στόχος είναι να χάσεις βάρος, αυτό το φρούτο, με την παράξενη ξινόπικρη γεύση είναι ο καλύτερος σύμμαχός σου. Σύμφωνα με σχετική έρευνα μισό γκρέιπφρουτ πριν από κάθε γεύμα σε βοηθάει να αδυνατίσεις, χάρη στην ιδιότητά του να προκαλεί καύση του λίπους και να διατηρεί σταθερά τα επίπεδα του σακχάρου και την ινσουλίνης στο αίμα. Επιπλέον, είναι πολύ πλούσιο σε φυτικές ίνες που σε χορταίνουν και αντιοξειδωτικά. Για ένα ολοκληρωμένο πρωινό, συνδύασέ το με λίγη πρωτεΐνη (π.χ. γιαούρτι ή αυγό).

Μπανάνα

Τρώγοντας μια μπανάνα το πρωί θα απαλλαγείς από τις έντονες λιγούρες που σε πιάνουν πριν το μεσημεριανό σου, γιατί είναι μία από τις καλύτερες πηγές ανθεκτικού αμύλου, ενός υδατάνθρακα που σε βοηθάει να νιώθεις χορτάτη. Προτίμησε τις μπανάνες σου ελαφρώς πράσινες, γιατί τότε έχουν μεγαλύτερη περιεκτικότητα στο άμυλο αυτό.

Σχόλια