Σε μια συζήτηση που αφορά το μέλλον σου, φρόντισε να είσαι πάντοτε καλά προετοιμασμένος.

Το πιο σημαντικό που οφείλει να γνωρίζει κάθε υποψήφιος εργαζόμενος που στέκεται για πρώτη φορά μπροστά στον μέλλοντα εργοδότη του, είναι ότι αυτήν ειδικά, την πρώτη φορά, οι εντυπώσεις που θα αφήσει θα μετρήσουν περισσότερο από τις απαντήσεις που θα δώσει.Η εμφάνιση και η συμπεριφορά σε μια επαγγελματική συνέντευξη χαρίζουν καθοριστικούς πόντους. Προσπάθησε να βελτιώσεις τη συνολική σου παρουσία και θα δεις αυτούς τους πόνους να πολλαπλασιάζονται θεαματικά.

«Όχι» στο κραυγαλέο ντύσιμο
Δεν έχει σημασία αν ξύπνησες με τη διάθεση να φορέσεις το αγαπημένο σου t-shirt των Nirvana που σου φέρνει γούρι. Το μελλοντικό αφεντικό σου, κατά πάσα πιθανότατα δεν δίνει δεκάρα για τα ακούσματα σου και σίγουρα προτιμά έναν επαγγελματία από ένα φαν της grunge. Για οποιαδήποτε δουλειά και αν ετοιμάζεσαι να περάσεις από συνέντευξη, απαιτείται να είσαι καθαρός και καλοντυμένος. Ωστόσο μην το παρακάνεις φορώντας τα πιο επίσημά σου ή κάποιο βαρύγδουπο ρολόι. Είναι πιθανόν να περάσεις λάθος μήνυμα στον μελλοντικό εργοδότη σου..

Ξέχνα τον Πινόκιο
Με την τεχνολογία σήμερα, είναι σχεδόν αδύνατο να πεις ψέματα σε μια συνέντευξη και να τη βγάλεις καθαρή. Το Google, το Facebook, οι κοινοί γνωστοί και οι φωτογραφίες υπάρχουν για να δίνουν πληροφορίες σε οποιονδήποτε επιχειρήσει να ψάξει για σένα. Έτσι, το να προσθέτεις ψεύτικα στοιχεία στο βιογραφικό σου, όπως για παράδειγμα ότι έχεις κερδίσει βραβεία της Μαθηματικής Εταιρείας, λειτουργούν εις βάρος σου.

Άσε το «φτυάρι» σπίτι σου
Κανείς δεν θέλει στη δουλειά του ένα τύπο που μιλάει υποτιμητικά για τους παλιότερους εργοδότες του – είναι γεγόνος. Οπότε, όταν αυτός που σου παίρνει συνέντευξη σε ρωτήσει για τις συνθήκες που επικρατούσαν στη προηγούμενή σου δουλειά, καλύτερα να δαγκώσεις καλά τη γλώσσα σου και να προσέξεις τι θα πεις και τι όχι.

Δεν είσαστε «φιλαράκια»
Είναι καλό να θες να μη δώσεις την εντύπωση πως είσαι τυπικός και απόμακρος, όμως μην το παρακάνεις. Πάντα να απευθύνεσαι στον άνθρωπο που σου παίρνει τη συνέντευξη στον πληθυντικό, να μην είσαι διαχυτικός μαζί του και να τον αποκαλέσεις με το μικρό του όνομα, μόνο εάν στο επιτρέψει εκείνος. Ξέχνα τα ανέκδοτα και τη φιλική κουβέντα από την αρχή και άσε τα πράγματα να κυλήσουν. Κανένα δεν προσλαμβάνουν για το χιούμορ του – είναι ένα χάρισμα που το εκτιμούν μετά. Αυτό που θες να δείξεις, είναι ότι είσαι ένας σοβαρός επαγγελματίας που το αφεντικό σου θα μπορεί να στηρίζεται πάνω σου. Χρόνος για αστεία θα βρεθεί αργότερα…

Πρόσεξε τι λες
Αυτός που σου παίρνει συνέντευξη θα προσπαθήσει να πληροφορηθεί όλες σου τις ικανότητες που ενδεχομένως θα είναι χρήσιμες στην εταιρεία, όπως και όλα σου τα μειονεκτήματα, τα οποία θα μπορούσαν να δημιουργήσουν προβλήματα στο μέλλον.

Σχόλια